לחצו למכרזים ממשלתיים
מידע המיסוי הירוק – תוצאות רפורמת המיסוי הירוק

המיסוי הירוק – תוצאות רפורמת המיסוי הירוק

 

המיסוי ירוק – המחיר אדום

אם חשבתם שתרכשו רכב מזהם פחות ותזכו להנחה משמעותית במחיר, אתם צפויים לאכזבה. מסתבר שהאוצר אכן מוזיל את המס על רכבים "ירוקים" כמובטח, אך ההוזלה הזו לא מתבטאת כלל במחיר הסופי של חלק ניכר מאותם דגמים "ירוקים". לאן אם כן הולך הכסף? תשאלו את יבואני הרכב.

בדיקה של מחירי הרכבים ה"ירוקים" אצל היבואנים השונים מצביעה על מחירים זהים למחירים שהיו בעבר. כלומר, מה שקרה הוא שהאוצר הוזיל את המס על רכבים "ירוקים", אך היבואנים הם שנהנו מכך, כיוון שבפועל הם לא הוזילו את המחירים בהתאם להנחה מההורדה במס. כלומר ההפרש של הוזלת המס הגיע לכיסי היבואנים במקום לכיסו של ציבור הצרכנים.


הרשימה השחורה של הרפורמה הירוקה

באוצר לא אוהבים את מה שהם רואים, ולכן לאחרונה גובשה שם רשימה שחורה של יבואני רכב, אשר נתגלו ככאלה שבחרו שלא להוזיל את מחירי הדגמים ה"ירוקים". פקידי האוצר הבינו שרק הם יכולים לפקח על המחירים שמציגים יבואני הלקוח בפני הלקוחות, כיוון שרק הם והיבואנים יודעים מה המחיר האמיתי של הרכב ליבואן, ואשר ממנו נגזר שיעור המס על הרכב.

הבעיה הגדולה היא שבשום מקום לא התחייבו יבואני הרכב להוזיל את מחירי המכונית ה"ירוקות", אך האוצר יצא מנקודת הנחה שהם יעשו זאת, כדי לעודד רכישת רכבים אלה. המציאות שונה בהחלט, וחלק מהיבואנים בחר להרוויח את ההפרש של הנחות המס, ולא להעבירו אל ציבור הצרכנים.


הדגמים ה"ירוקים" ומחיריהם

כדי לסבר את אוזניכם להלן מחיריהן של מכוניות ירוקות ממספר דגמים, לעומת המחיר שהיה אמור לכלול את ההוזלה לצרכן:

טויוטה קורולה משפחתית בעלת תיבת הילוכים רובוטית, ממוקמת בקבוצת המזהמים השישית – אמורה לעלות לאחר הנחת המס 112,000 ₪ , אך בפועל נמכרת ע"י היבואן בסך של 114,000 ש,ח.
יונדאי 130 משפחתית, נפח מנוע 1.6 ליטר, ממוקמת גם כן בקבוצת המזהמים השישית – אמורה לעלות לצרכן 110,000 ₪, אך בפועל נמכרת ע"י היבואן בסך של 115,000 ₪.
סיטרואן C4 , נפח מנוע 1.6 ליטר, ממוקמת בקבוצת המזהמים העשירית – אמורה לעלות 112,000 ₪ , אך בפועל נמכרת ע"י היבואן במחיר של 117,000 ₪.
הונדה סיביק סדאן, נפח מנוע 1.8 ליטר, ממוקמת בקבוצת המזהמים החמישית – אמורה לעלות לצרכן 129,000 ₪ , אך בפועל נמכרת ע"י היבואן בסכום של 134,000 ₪.

לסיכום, המהפכה הירוקה של הרכבים עשתה חסד עם שלושה גורמים: איכות הסביבה, היבואנים, וקופת האוצר (שתתעשר בכ- 400 מיליון ₪ בשנה בשל מיסוי גבוה יותר, שהוטל על רכבים מזהמים). ומה עם הצרכנים אתם שואלים? ייהנו אולי מאוויר מזוהם פחות.....

 

X

תודה על שליחת הבקשה, נחזור אליך בהקדם.

x המבצע לזמן מוגבל!
!
25

עדיין אין לכם חשבון?

הירשמו היום וקבלו ***X*** ימי שימוש באתר חינם וללא התחייבות!

X

מצטרפים היום ונהנים מ-***X*** ימי שימוש חינם בלוח הנדל"ן והרכב

התחל 25 ימי ניסיון או התחבר/י